Ce mai mancam la birou?

mancare sanatoasa la PrioriTeaDaca am reusit sa iau micul dejun, jumatate din lupta impotriva haosului alimentar si a programului strict e castigata. Dar ajungem negresit la masa de pranz, unde e super important sa nu gresim si sa pastram tendinta… sanatoasa.

Sunt atat de multe alternative acum, incat mai ca nu mai stii ce sa alegi si cazi usor in capcana unei pizza imense cu multe grasimi sau a unui snitel cu cartofi prajiti, ca doar asa isi comanda tot biroul. La care mai adaugam si o placinta cu branza sau dovleac, de pofta.

Exista insa cateva alternative perfecte pentru pranz, cel putin la fel de interesante si delicioase. Si care nu se pun pe coapse pentru totdeauna.

  1. Alege o portie de paste integrale cu sos de rosii! Evita pastele cu branzeturi grase sau cu sosuri albe. Poti sa te rasfeti si sa ceri sa adauge la reteta cateva ciupercute sau verdeturi, pentru un plus de fibre din legume. Portia potrivita este cat mijlocul unei farfurii adanci.
  2. O salata mare cu de toate. Asta inseamna muuulte frunze verzi, 50 gr mozarella, 100 gr pui la gratar si un dressing light din iaurt 0%, zeama de lamaie si o lingura de ulei de masline. Partea buna e ca frunze poti pune din belsug. Poti chiar sa mananci si o felie de paine integrala pentru aportul de glucide.
  3. Friptura. De pui, peste, vita sau chiar de porc, atata timp cat este insotita invariabil de o salata mare de legume si este o bucata degresata. Portia ideala? Cat palma pentru carnea alba, cat podul palmei pentru carnea rosie. Portia de salata? Imensa!
  4. Tocanite de legume, fara grasimi. Spun fara grasimi, pentru ca in general tocanitele din restaurante au mult ulei. Pentru acasa, caliti ceapa in apa si adaugati o lingurita de ulei de masline la final, dupa ce ati oprit focul. Cantitati? O farfurie plina, plina. Din nou, se poate servi cu o felie de paine integrala si topping de iaurt maxim 2% in loc de smantana.
  5. Soufle de broccoli sau conopida. O bucata mare, caci reteta este light. Se bat spuma albusurile a doua oua, se adauga o cutie de iaurt maxim 2% si cele doua galbenusuri, apoi se toarna peste broccoli si conopida fierte si de da la cuptor intr-un vas yena timp de 20 de minute. Simplu si light, nu?

Nu uitati ca puteti alege alternative sanatoase de la orice take away, chiar si de la fast food-uri, pentru ca au in meniu salate de legume. Asa ca daca iesiti cu colegii in oras, nu mai aveti scuze! J

Insa voi stiti deja ca eu sustin prepararea mancarii acasa, asa ca va incurajez mereu sa va apucati de gatit!

This entry was posted in INGRIJIRE, TRUP and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>