Despre diete – 8 reguli de bun simt (III)

reguli de bun simt in alimentatieContinui seria post-urilor despre diete cu 8 reguli de bun simt, numai bune de utilizat in viata de zi cu zi pur si simplu, chiar daca nu tinem vreun regim alimentar. Respectandu-le, s-ar putea sa ne dam seama ca nu avem nevoie de o dieta ci doar de putina disciplina alimentara. Si daca nu merge treaba nici asa, putem considera ca am facut un mic antrenament inainte de a incepe un regim serios.

 

  1. Mananca pentru ca sa traiesti,  nu trai pentru a manca! Asta nu inseamna sa iti suprimi curiozitate pentru noi descoperiri culinare sau savurarea unor delicatese, doar ca sunt atatea lucruri pe care le poti face cu timpul tau fara a te gandi la mancare incat e pacat sa iti umpli gandurile doar imaginea unor pulpe de pui aburinde.
  2. Mananca ce si cat vrei tu dar nu manca intre mese. Snacks-urile, covrigeii si orice alt fel de rontaiala strica tot. Poti sa cantaresti fiecare gram de spanac ingurgitat ulterior ca nu mai are nici o valoare.
  3. De obicei e mai placut si mai satios sa mananci mai putin din fiecare fel dar mai variat. Acesta este motivul dupa care sunt topita dupa restaurantele libaneze.
  4. Oricat de incredibil suna, daca nu faci altceva in timp ce mananci (te uiti la televizor, butonezi telefonul etc) si acorzi mancarii din farfurie intreaga ta atentie, mestecand mai lent, te vei satura mai repede.    De obicei mancam pe fuga si mecanic, fara sa savuram mancarea si fara sa dam suficienta atentie actului in sine. Cand ne simtim plini si satui dupa o asemenea masa, organismul nostru este de fapt deja inbuibat si da semne disperate ca ar vrea o pauza. De cele mai multe ori ne indeamna sa si tragem un pui de somn pentru ca a obosit saracul.
  5. Mai bine mai multe mese mici pe zi (3-5) la ore fixe decat una singura si zdravana seara tarziu. E important ca mancarea sa se digere in liniste si asta nu se intampla noaptea sau  o singura data pe zi (asa lucreaza metabolismul nostru). De obicei corpul reactioneaza prompt in asemenea situatii si formeaza rezerve strategice de energie stocandu-le sub forma de „colacei” inestetici.
  6. Ai grija cum combini alimentele la masa. Pentru a-ti ajuta sistemul diestiv sa functioneze optim, a evita starile de energie scazuta dupa unele mese, ba chiar pentru a-l creste, pentru a elimina eventualele senzatii de balonare, dar mai ales pentru a tine sub control greutatea este important sa intelegem ce, cum si de ce e bine sa asociem sau nu mancarurile din farfurie. Nu am sa intru in amanunte pentru ca exista o carte care explica extrem de clar si logic principiile unui sisstem simplu, care tin de modul de metabolizare a diverselor substante in organism:  Esti ceea ce mananci de Dr. Gillian McKeith. Aici gasiti un fel de sinteza ale acestora.
  7.  Gateste! Cunosc putini oameni care dupa ce au petrecut ceva timp in bucatarie pregatitnd mancarea (chiar daca sunt genul gusta tot tot timpul) mai au dorinta de a devora portii uriase cand se aseaza la masa.
  8. Pentru ca o dieta e mai mult decat o schimbare in alimentatie, un stil de viata pe termen lung, poate ca e mai bine sa iti schimbi focusul pe ideea de „interzis” pe cea de „permis”. Incearca sa gandesti ca ai o gramada de optiuni (eventual insira-le pe hartie) decat sa faci o lista uriasa de alimente interzise (nici nu te gandi la ele).

Atentie, acestea nu sunt sfaturile unui specialist ci doar o serie de concluzii la care am ajuns experimentand pe propria mea piele. Poate ca va asteptati la 3, 5, 7 sau 10 puncte cum se practica, dar nu au iesit. Daca aveti completari, sunt binevenite.

sursa foto

Ti-a placut? Da mai departe!

    Pe aceeasi tema

    Leave a Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>