Impresioneaza-ti prietenii

mancare sanatoasa la PrioriTeaImi plac micile petreceri in care prietenii vin acasa, in vizita, ca pe vremea parintilor nostri. Imi trezesc o oarecare nostalgie, iar atmosfera este relaxata, intima, numai buna de povesti amuzante si amintiri. Obisnuim sa ne intalnim de fiecare data la altcineva din grupul nostru micut si simpatic, si de cele mai multe ori meniul este unul simplu: pizza, ciocolata si vin. Si toate acestea noaptea, cel mai prost moment pentru “delicii” de acest fel.

Astfel, cand a venit randul sa ne intalnim la mine acasa am abordat problema mai… sanatos. Nu numai ca toata lumea a fost incantata ca am schimbat meniul (mai ales fetele, pentru ca nu se mai simteau asa de vinovate), dar am starnit si niste discutii extrem de interesante legate de retetele rapide si usoare prin care te poti salva de la “over – eating” la ceas de seara.

Ce am gatit? Proteine, legume si un desert mai natural si sanatos. Toate fara un efort prea mare. Iata retetele (cantitatile sunt calculate pentru 4 persoane):

Batoane de legume cu iaurt

Ai nevoie de:

-         Iaurt grecesc

-         Dovlecel

-         Morcov

-         Ardei

-         Sare

-         Piper

 

Tai legumele fasii, ca niste batoane patratoase si le condimentezi cu sare si piper. Le pui pe grill (5 minute) sau la cuptor (15 minute la temperatura mare) pana cand se rumenesc. Intr-un castron pui iaurt grecesc si iti inviti prietenii sa le savureze impreuna.

 

Spicy snacks

Ai nevoie de:

-         1 kg piept de pui

-         O lingura de ulei de masline

-         Chilli

-         Sare

-         Piper

Tai pieptul de pui fasii. Le stropesti cu ulei de masline si le condimentezi cu sare, piper, chilli. Pe o hartie de copt le asezi intr-o tava si le dai la cuptor la 200 de grade timp de 20 de minute. Daca nu sunt suficient de uscate, le mai poti lasa inca 10 minute. Ai mare grija sa nu se arda. :) Vor fi noile cipsuri.


Crema de ciocolata si banane

Ai nevoie de:

-         4 banane

-         4 linguri de miere

-         2 lingurite de cacao degresata (sau carob, pentru varianta si mai light)

-         Putina scortisoara

Cureti bananele de coaja si le tai bucati mai mari. Pui intr-un blender toate ingredientele si amesteci timp de 3 minute la viteza mare, pana cand totul devine o crema fina.

O portionezi in cupe si o dai la fridiger o ora inainte de a o servi. Poti decora cu fructe uscate si seminte, dar atentie la aportul caloric crescut.

 ***

Va intrebati daca ne-au lipsit pizza si dulciurile pline de zahar? Raspunsul este NU. Iar noi, fetele, am inlocuit vinul cu un cidru de mere, pentru ca pentru o silueta perfecta alcoolul nu este cel mai bun aliat.

This entry was posted in GUEST POSTS and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>