Sunt dependent de… zahar

Buna! Sunt Laura si sunt dependenta de zahar. Poate pare o gluma insa dependent de zahar nu e cu nimic mai prejos de alte dependente ce par muuult mai grave. E la fel de sacaitoare si de “insistenta”, doar poate mai putin daunatoare.

Primul pas este sa recunosti ca esti dependent. Si asta e greu, dar e neaparat necesar. Analizand relatia ta cu dulciurile vei reusi sa iti dai seama cand intreci masura. Daca ai pofta de ceva bun in fiecare zi pe la ora 16-17.00 si in loc sa mananci un fruct bagi un baton de ciocolata sau mai rau, o punga mare cu croissante sau cu biscuit cu crema delicioasa, deja esti o “victima”. Propun sa incepem un club, caci si eu ma luptcu aceeasi situatie.

Bun, hai sa vedem cum ne “vindecam”. Va povestesc ce a functionat la mine, nu vorbesc din carti. Mi-am propus sa inlocuiesc dulciurile ce contin mult zahar cu variante ale lor care contin indulcitori naturali hipocalorici. Asta inseamna ca au mult mai putine calorii si ca nu sunt daunatori pentru organism. Am ales Stevia si Xylitolul.

Stevia Rebaudiana este o planta care provine din America de Sud si din secolul XVI a inceput sa fie cultivata si in Europa. Din stevia se produc indulcitori naturali in forma lichida si se gaseste in magazinele naturiste. Exista si indulcitori sub forma de pulbere care contin o doza mica de indulcitor natural, restul fiind substante obtinute artificial. Doar 6 picaturi pot indulci cu succes un pahar de lichid de 300 ml. Prin preparare termica insa capata un gust usor amar.

Stevia RebaudianaCe poti pregati cu el: iaurturi indulcite, crème fresh de branzica proaspata, lapte cu cacao, limonada, deserturi pe baza de protein (retete din dieta Dukan).

Xilytolul, denumit si zahar din mesteacan finlandez, este un indulcitor 100% natural (desi numele numai natural nu pare). Atentie insa, nu este pentru animale (sunt alergice la el) si va recomand sa nu il folositi si in dulciurile pentru cei mici, pentru ca dozele mari pot produce diaree. Este mai scump decat stevia, insa este stabil termic si il puteti folosi la mai multe retete ce necesita coacere.

Ce poti pregati cu el: bezele dietetice, briose cu faina de ovaz, rulade cu faina de ovaz, budinci, torturi.

Acum ai doua alternative sanatoase pentru a renunta cu usurinta la zahar. Recomandarea mea pentru inceput este sa le folosesti 6 zile/saptamana, iar in a saptea sa mananci un desert la care visezi de mult. It makes everything easier.

Ti-a placut? Da mai departe!

    Pe aceeasi tema

    Leave a Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>